Vertraagde week
Doel vertraagde week: Leerlingen krijgen de kans om op een zelfstandige manier te werken.
Zelfstandig werken
Leerlingen krijgen de kans om zelfstandig te werken aan:
- Inhaaltoetsen
- Extra opdrachten. Verdiepende opdrachten. ( differentiatie)
- LOB-opdrachten. Leerjaar 1 tot en met 4: opbouw LOB dossier.
- Verwerken pitstopgesprek in verslag en PowerPoint.
- Werken in levelgroepen;
- Kunnen niet zelfstandig werken en plannen. Worden hierin vast begeleid.
- Kunnen redelijk zelfstandig werken: moeten wel begeleid worden. Leerlingen mogen wel buiten les werken. Wel terugkoppeling
- leerlingen kunnen zelfstandig werken en plannen. Terugkoppeling eind van de week.
Tijdens deze week staat de pitstop centraal: de leerling bereidt zich voor op een gesprek met de mentor/coach. Het pitstopgesprek volgt en daarna verwerkt de leerling het gesprek digitaal met een presentatie ( Powerpoint ect.) Deze presentatie wordt tijdens een leerling-oudergesprek gepresenteerd door de leerling aan zijn/haar ouders.
Pitstop: de leerling vertelt over:
- zijn/haar kwaliteiten/talenten/ambities. (misschien wel handig richting keuze MBO)
- Zijn positieve ervaringen op school: ook over resultaten/gedrag/werkhouding/omgang met medeleerlingen en docenten.
- Over: wat gaat er minder goed op school.
- Welke competenties/kwaliteiten: waar aan gaat hij/zij werken
(bijvoorbeeld; omgaan met afspraken, verantwoordelijkheid) - Hierover worden afspraken gemaakt.
Andere thema’s die aan bod komen in deze weken:
- Snuffelstage bij bedrijven ihkv LOB.
- Speeddaten: bedrijven de school in halen.
- Overgang BO-VO : basisschool samen met brugklas aan thema’s werken.
- Workshops in diverse leergebieden. De leerlingen gaan op weg om hun passie/talent te ontdekken/ te ontplooien.